Ce trebuie sa stii incepand cu 2025 in domeniul fiscal-contabil ?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

1.Incepând cu 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare CAEN Rev.3. Entitatile vor trebui sa urmeze procedura specifica pentru înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform noii clasificări CAEN Rev.3. Detalii AICI.

2.Numerotarea documentelor interne – stabilirea seriilor documentelor pentru anul 2025, dupa caz.

Societatile trebuie sa isi asigure un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile. Entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document. Citeste detaliat AICI.

3.Incepand cu anul 2025 se transmit prin e-Factura si facturile emise in relatia B2C.Transmiterea CNP pentru persoane fizice este opțională. Livrările de bunuri/Prestările de servicii efectuate către o persoană fizică care nu se identifică în relația cu furnizorul/ prestatorul prin niciun cod de identificare fiscală sau optează să se identifice prin codul numeric personal se consideră efectuate în relația B2C. Dacă beneficiarul, persoană fizică, nu se identifică prin niciun cod de identificare fiscală, facturile se emit utilizând un cod format din 13 cifre de zero în locul codului de identificare fiscală a beneficiarului.

4.Incepand cu anul 2025 devine obligatorie raportarea SAF-T si pentru micii contribuabili.

5.Incepand cu anul 2025 nu se mai depune declaratia unica estimativa (capitol II).

6. Majorarea salariului minim incepand cu 1 ianuarie 2025 la 4.050 lei.

Articole similare

Comentariul tau aici